Prečo som dal daňovú kontrolórku na prokuratúru – časť prvá.

7. marca 2014, Lipták Zdenko, Nezaradené

 

 

Prečo? Lebo je to moje právo aj touto cestou sa domáhať svojich práv. Je smutné, že živnostník – kontrolovaný subjekt, musí využiť aj túto cestu voči inštitúcii, ktorá by mala zákony ctiť a dodržiavať. Daňoví kontrolóri vyžadujú od malých živnostníkov, aby boli bezchybní a stopercentní. Ak toto porušia, čaká ich nie malá pokuta. A tak som si povedal, že aj ja budem to isté vyžadovať od daňových kontrolórov a pracovníkov daňových úradov – bezchybnosť a stopercentný výkon. A keď pochybia, nech sú tak isto potrestaní, ako malí živnostníci.
Presne pred rokom som mal daňovú kontrolu. Jedna z mnohých, takže voči kontrolórom vám vybudovanú celkom slušnú imunitu. Táto kontrola bola ale v niečom iná, ako tie predošlé. Kontrolóri (a aj pracovníci DÚ Košice nedodržali) počas správneho konania (od začiatku kontroly až po vydanie rozhodnutia o udelení pokuty) niekoľkokrát právne predpisy. A to nebudem riešiť to, že na kontrolu prišli mimo otváracích hodín, jeden z nich sa vôbec nelegitimoval, taktiež ma na začiatku kontroly nepoučili o mojich právach a povinnostiach, ale kľude mi nechali podpísať 4-stranovú zápisnicu z kontroly, v ktorej sa na jednej strane píše, že „poučený subjekt“… Ako sa hovorí tomu, ak vám dá niekto vedome niečo podpísať, čo nie je pravda? Podvod? Keď kontrolór našiel v knihe od pokladne neplatný bloček (ukladať neplatný bloček do knihy od pokladne prikazuje podnikateľom zákon), tak mi 3x zdôraznil tento jeho „fantastický“ objav. Keď som sa, po jeho treťom oznámení o „náleze“ zvýšeným hlasom opýtal, že keď tam nemá byť neplatný, tak aký tá má byť, tak dotyčný zneistel, položil knihu a povedal: „ No dobre, nechajme to tak“. Sadol si a už bol ticho. Chvíľu som na neho pozeral a v duchu som sa pýtal, že ako sa mohol vôbec dostať na DÚ, keď neovláda základné predpisy. Chcel by som vidieť to výberové konanie, na základe ktorého bol prijatý na DÚ a ako je vôbec možné vyslať takého pracovníka na kontrolu. Priznám sa, že tento jeho postup ma mierne vytočil. Ja makám 10-12 hodín denne a DÚ vyšle na kontrolu človeka, ktorý nemá šajnu o základných veciach. Toto už je vážne sila. Alebo nebojte sa. Na DÚ v Košiciach nie je jediný (o tom bude časť 2). Problémom oboch kontrolórov je aj to, že celá kontrola sa odohrala pod bezpečnostnou kamerou… 🙂

A prečo som dal uvedený podnet na prokuratúru?

Kontrolórka si nechala počas kontroly (ako zákazníčka) vyhotoviť preukazové fotky. Takže som ju odfotil, fotky upravil, vytlačil a odovzdal kontrolórke. Tá si uvedené fotky po skončení kontroly zobrala, no bez zaplatenia, aj keď do rozhodnutia o udelení pokuty s kľudom uviedla, že…“čo zaplatila v hotovosti v sume 4 EUR“. Kontrolórka nevybrala ani peňaženku…Preto som sa písomne opýtal (podané v podateľni na DÚ), ktorá právna norma jej dovoľovala si zobrať fotky bez zaplatenia a že ju žiadam o odpoveď v zmysle zákona o správnom konaní, čiže do 30 dní. Odpoveď nedošla ani po 60 dňoch a tak som podal podnet na prokuratúru. Je hrozné a v právnom štáte nemysliteľné, ak si uvedomíte, že DÚ vám odmietne odpísať na vašu žiadosť, v ktorej sa pýtate, na potencionálne porušenie zákona daňovou kontrolou, ktorá má kontrolovať dodržiavanie zákona a veľakrát rozdáva likvidačné pokuty malým živnostníkom.

V druhej časti popíšem, ako viacerí pracovníci DÚ Košice si neplnia svoje povinnosti, ako na niektorých miestach sedia ľudia, ktorí tiež nemajú šajnu o právnych predpisoch a pre ktorých sú predpisy asi trhací kalendár… A tak podnikateľ musí lietať hore-dole ako špinavé prádlo, aby sa vôbec dopracoval k tomu, čo chce od DÚ, lebo na DÚ sedia takí ľudia ako sedia…