Občania platia dane. To, ako sa s ich daňami naloží, rozhodujú politici. Aj na lokálnej úrovni. Čiže politici a úrady nimi zriadené sú platené z daní občanov a majú slúžiť v prospech občanov. Toto hovorí teória, lebo na Slovensku a v Košiciach je realita úplne iná. Pre politikov sú na prvom mieste ich záujmy a ich záujmy ich rodín, potom záujmy rôznych firiem a až tam niekde úplne v diaľke sú tie otravy – občania.
Priznám sa, že totálna neschopnosť mesta Košice v otázke dopravy a parkovania na čele s Richardom Rašim a jeho námestníkom Ing. Jánom Jakubovom je do neba volajúca. Jasné, obaja povedia, že čakajú na zázračnú koncepciu, ktorú má pre mesto (ale skôr pre seba) vypracovať smerácka firma na parkovanie v Košiciach, ktorá vyhrala konkurz na prevádzkovanie parkovanie v Starom mesta a čuduj sa svete, primátor s ňou ráta pravdepodobne na celé mesto. Výberové konanie sem – výberové konanie tam.
Prečo spomínam Ing. Jána Jakubova? Preto, lebo býva v MČ Košice – Západ, kde je situácia s parkovaním katastrofálna, je tam dlhoročný poslanec (asi tiež zabudnutý) a dnes už aj námestník primátor. Namiesto toho, aby sa daný problém systémovo riešil, lebo je riešiteľný, robí sa veľká nula a kompetentní sa robia že robia… Tu je jeho vyjadrenie – http://www.nasa.sk/web/spravy-tlaove/9244-opytajte-sa-svojho-poslanca (od 8. minúty), čiže budeme musieť, budeme musieť, budeme, čakáme, budeme…..už roky.
Lunik I je krásnou ukážkou toho, že všetky aktivity vedenia mesta sa sústreďujú nie na riešenie problémov, ale, podľa mňa, na to, ako vytvoriť čo najlepšie podmienky pre vyvolenú firmu okolo parkovania.
Dovoľte na úvod niekoľko základných údajov:
Na Luniku I (neďaleko ubytovni na Považskej ul.) sa nachádza jedno súkromné – platené parkovisko, ktoré v noci je takmer prázdne.
Nachádzajú sa tu aj dve ubytovne pre firmy (cca 200 izieb) bez vlastných parkovacích miest !!!
Firmy, ktoré sú v ubytovniach ubytované (Slovinsko, Poľsko, PD, NO, PO, SV, PP, BA a ostatné kúty Slovenska preto parkujú na priblokových parkoviskách (aj veľké nákladné a prepravné autá), takže domáci nemajú kde parkovať. Situácia je katastrofálna. Niektoré priblokové parkoviská mali kedysi dopravnú značku „Zákaz vjazdu okrem dopravnej obsluhy“, čo znamenalo, že tam mohli parkovať len domáci.
Za záhadných okolností zmizla z pred parkoviska pri bloku, ktoré bolo najbližšie k ubytovni, vyššie uvedená dopravná zákazová značka. Kto mal záujem o jej odstránenie? Ako je možné, že mesto Košice dalo na toto súhlas? Výsledok je ten, že keď prídete na dané parkovisko, tak 50% áut tam má nie košické značky, čiže domáci nemajú kde parkovať.
A pritom riešenie tu je !!! Osadiť späť dopravné značky, aby boli chránení domáci, ktorí tu žijú a platia dane, lebo firmy môžu kľudne parkovať na veľkom súkromnom parkovisku (2,50 EUR na 24 hod. A vzdialene od ubytovne cca 150 m)) a verím tomu, že by sa s prevádzkovateľom dohodli aj na nižšej paušálnej úhrade.
Koho chránia súdruhovia vo vedení mesta? Záujmy firiem alebo záujmy svojich občanov – voličov? Prečo nie sú schopní urobiť toto jednoduché riešenie?
Apropo, dopravných odborníkov v Košiciach považujem za katastrofu. Táto križovatka je krásnou ukážkou toho, ako sa dá vyrobiť zlá a nebezpečná križovatka (Tr. SNP a Toryská). Snáď horšie sa to už nedalo ani nastaviť. Toto je jeden z množstva nedostatkov – http://www.youtube.com/watch?v=9DKXem0XV1UA Keď im občania pošlú návrh, ani sa neunúvajú vôbec naň reagovať, odpísať a podobne. Občanov majú jednoducho na háku. Lebo oni sú odborníci !!!
Sorry za ironický podtón v článku, ale arogancia, neochota a neodbornosť týchto ľudí, na čele s politickým vedením mesta je hrozná a stav nervozity obyvateľov v danej lokalite ( vyjadril som sa ešte veľmi slušne) je na vysokej úrovni.
Skorumpovani a neschopný ? Jóóój ...
áno, ako všade na celom Slovensku, ...
"Osadiť späť dopravné značky, ...
Celá debata | RSS tejto debaty